Archive

PAST WORK (selection)


Worst Art (to live with) Stereo sound, photographies (2012 - 2016)

Fragments of an interview with collector and gallerist Jeffrey Deitch about his art preferences, read by a computer voice. Self-portrait sitting on the Memorial Bench by Scott Burton. Manipulated photo of Deitch for the Avant/Garde Dairies.

Fragmentos de una entrevista con el coleccionista y galerista Jeffrey Deitch sobre sus preferencias artísticas, leídos por una voz de ordenador. Autorretrato sentado en el Memorial Bench de Scott Burton. Foto manipulada de Deitch para el Avant/Garde Dairies.


Siempre, Siempre, Siempre. Sound (2012)

A sound piece crated with fragments of the sound archive that the artist and journalist Christine Renaudat made during 12 years as a reporter in Colombia. A combination of interviews with victims and some executioners, political speeches and ambient sounds that tell the story of what could be described as the darkest period of Colombia's 50-year war. Presented in November 2012 at the Colombian sound festival Sonema.

Pieza sonora elaborada con fragmentos del archivo sonoro que la artista y periodista Christine Renaudat realizó durante 12 años como reportera en Colombia. Una combinación de entrevistas con víctimas y algunos verdugos, discursos políticos y sonidos ambientales que narran la historia de lo que podría describirse como el periodo más oscuro de los 50 años de guerra en Colombia. Presentado en noviembre de 2012 en el festival sonoro colombiano Sonema.


E E A M A (yo no soy nada) 2000 (revised 2013)


Mientras Leo La Ley de Cultura. Interactive sound and video (2010)

Self-portrait reading fragments of the Ecuadorian Culture Act draft. A monitor is placed at the end of a passage (approx. 82 feet) with a very low volume; in order to listen the public is invited to approach the screen, but as they get closer their presence distorts the image and sound. If they reach the monitor, sound and image are completely destroyed and it’s only restored when they move back.

Autorretrato leyendo fragmentos del borrador de la Ley de Cultura del Ecuador. Un monitor con volumen muy bajo se encuentra al extremo de un corredor (25 mts. aprox.). Para escuchar, el público debe acercarse a la pantalla, pero al aproximarse imagen y el sonido se distorsionan. Si llegan hasta el monitor, imagen y sonido se destruyen por completo, restaurándose solamente cuando el público se aleja.

Interactive video and sound. 10 mins. Variable dimensions. Fabric, monitor, MAX/MSP programming by Gonzalo Vargas, motions sensor.

Vídeo interactivo y sonido. 10 minutos. Dimensiones variables. Tela, monitor, programación MAX/MSP de Gonzalo Vargas, sensor de movimiento.


Sarnababosa. Sound performances, Photography. (2009 - 2015)

Sound performances and photography / Performances sonoros y fotografía.

SarnaBabosa (Please don´t go) es el nombre bajo el cuál se ejecutan versiones en vivo de obras sonoras. Algunas piezas, que originalmente fueron concebidas para galerías o simplemente soporte digital, encuentran nuevos caminos y se expanden de maneras a veces sorpresivas.

Las imágenes de Perro con Cabeza de Vaca (2008)  fueron usadas en el primer performance de SarnaBabosa y conectan con la obra Love Songs (2009). Escucha fragmentos de la obra creada con samples de Rafael Correa (actual Presidente de la República del Ecuador) en Soundcloud.

SarnaBabosa (Please don't go) is the name under which live versions of sound works are performed. Some pieces, which were originally conceived for galleries or simply digital support, find new paths and expand in sometimes surprising ways.

Images from Perro con Cabeza de Vaca (2008) were used in SarnaBabosa's first performance and connect to the work Love Songs (2009). Listen to fragments of the work created with samples of Rafael Correa (current President of the Republic of Ecuador) on Soundcloud.


Esta página está en construcción.  This Page is under construction .  More Soon!

Jorge Espinosa M. ©2024